wilmablogghund

Mingel och fått present

Av Wilma Border collie - 2024-05-05 18:06

Hade regnat massor i natt, men när det var dags att åka till hundträffen hade det slutat.

 

Liftaren och hans märkliga idéer. Där ligger han och väntar, men se åka taxi skulle han inte.

 

Bara att sätta sejoch vänta på att han dyker upp då.

 

Där kommer han, hela långa vägen gick han. Blängde på matte som fråntog sej allt ansvar. Skyll dej själv, du ville inte ha lift, då får du gå.

 

Jag fick minsann present av Inezmatte, en ny gris, den är min bara min.

 

Nä du Poppie, glöm. Det är min present! som jag inte tänker låna ut.

 

La mej vid bordet och tänkte fördriva tiden med att vakta grisen.

 

Fast jag var tvungen att gå till Tillyhusse utan grisen. För nån frukost hade jag inget minne av.

 

Blev en del mingel, men bara sju hundar idag också.

 

Gunhild är nyklippt och Buster blev störtförälskad i henne. Vackraste tiken han nånsin sett.

 

Detta var jobbigt, försöka vakta två grisar samtidigt. Okej att den ena är gammal men båda är mina.

 

Kom fram till att den nya var viktigast och Poppie gav inte upp. Fast hon lyckades aldrig.

Sen var det dags att åka hem.

Var hemma en stund, så skulle jag åka igen.

 

Trevligt mer umgänge. Hmanade hemma hos Sara med kompisar och hussar. Var ett tag sen sist så vi hade mycket att prata om.

 

Fick faktiskt ett gott tugg. Perfekt att fördriva tiden med medan människorna pratade tråk och fikade.

Sen var dags att åka hem igen..

Imorgon är det vanlig Bassedag, får se vad vi ska hitta på då. Matte har ett par planer.


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards