wilmablogghund

Mingel i sommarväder

Av Wilma Border collie - 2024-05-04 18:02

Blev sommar idag, var varmt redan när jag var ute på morgonrunda.

Passade dörren i några veckor innan det var dags att åka.

 

Nu blir allt grönt och fort går det.

 

Det enda gröna jag bryr mej om är det utsökta gräset. Käkade massor och blev som vanligt kallad för kossa. Vadå, hade inget minne av frukost och gräs är gott.

 

Kom en ny hund idag, En ung goldenkille som heter Frode, mycket trevlig bekantskap. Tyckte Poopie också.

 

Inezmatte kom, men inga pannkakor, fick annat godis istället. Trodde det skulle bli massor med kompisar idag. men vi blev bara sju.

 

Mästerfotografen matte. Hon vet inte ens vad hon skulle ta bild på. Men Basse har ingen svans, men däremot mitt huvud.

 

Fast han berättade att nån frukost hade han inte fått. Han fick.

 

Blev en del trevligt mingel och umgänge med människorna. Var så varmt att det var inte läge för en massa röjande.

Men så hade tiden gått för fort igen, alla skulle hem.

Jag hamnade vid campingen, gensta vaknade hoppet, hade Stockholmsfångarna återkommit?

 

Nä, inte den turen. Matte skulle bara lämna en massa Sörmlandsledsbrochyrer. Nu kan alla campare ut och vandra.

Så fortsatte vi, nu skulle hon prata tråk med förläggaren.

Kom hem efter några evigheter.

Käkade lite och somnade.

Var på eftermiddagsrunda, träffade ett par människor jag känner. Trevligt med mgänge en stund.

I morgon hoppas jag på fler kompisar.


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards