wilmablogghund

Äntligen spårdags

Av Wilma Border collie - 2024-04-24 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.

 

Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.

 

Skulle till vår vanliga lekplats så vi kunde leka en del på fria tassar.

 

Matte hade tagit med en av våra bollar. Basse letade frukost sork och jag lekte lite med den.

 

Fast sen var den bättre att ligga och snutta på.


 

Basse snodde den, men självklart så tog jag tillbaka det som tillhör mej. Hittade en massa godis från hare också.

 

Gick in i skogen. Jag visset vad som var på gång, för jag hade sett vad matte pysslade med.

Basse han skulle bara spana, döv och inne i spanarbubblan. Kom inte fast matte fixade blommande ostträd till mej.

 

Slutade med att han blev fånge, lyssnar man inte så går det så. Fast han städade trädet där jag hittade ostblommorna.

 

Så blev vi fångar. Matte försvann, bra för vi visste vad som var på gång.

 

Jag som skötte mej, gick börja.

 

Basse fick vara fånge eftersom han både skulle spåra och kolla vad det nu var.

 

Underbart slut, massor med utsökta köttbitar från vår bästa frysstädare. Tyvärr hade snålmänniskan delat upp det i mindre påsar. Korkat det är VÅRAT kött och vi hade gärna ätit allt på en gång. För övrigt är hon vegetarisk och vet inget om kött, bättre att vi tar hand om det. Finns inte minsta lilla mikroskopiska smula kvar.

 

Jag drack lite i ett dike där Basse ibland brukar bada, men idag hade han glömt det.

 

Han skulle spana på vad det nu var. 

 

Favoritdiket. Jag drack mera och Basse han badade.

 

Det blir nog vår fast det är kallt för på bilen så satt det massor med flugor. Bara en som ville vara med på bild.

På väg hem så kollade matte en sak vid skidbacken. Nu går det att köra bil den vägen efter vintern. Blir ra om Basse ska ha lift hem till hundträffarna.

Hemma så somnade vi gott, blir så skönt trött av att ha fått spåra.

Ut på eftermiddagsrunda. Passade biblioteket för matte skulle hämta böcker. Sånt jobb innebär lön, alltså gick vi till Magiska fönstret och inkasserade lönen i form av gott godis.

Nu har Basse åkt hem och i morgon har matte en plan, får väl se hur det blir med den. Vi har lite dåliga erfarenheter av hennes planer.





 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards