wilmablogghund

Iskallt mingel

Av Wilma Border collie - 2024-04-21 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren.

Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner.

Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.

 

Jaha, där borta på gräset ligger Basse och inte kommer han och möter heller.

 

Titta så otrevligt det är is på vattnet i diket, trodde att den säsongen var över sedan länge nu.

 

Basse behagade resa sej när det var kompisar på gång.

 

Bankis kom först, sen Poppie och hennes husse bar på något mycket värdefullt han fått av pannkakstaxin.

 

Detta är pannkaksmissbruk! Varför ska Alicehusse ha den värdefulla burken på huvudet? Vi behöver pannkakor och det omgående.

 

Nu är Gunhild på ingång också, Fido, Bankis och Basse hade stenkoll på hennes ankomst.

 

Äntligen. Lika utsökta pannkakor som alltid. Hörde hur människorna pratade om hundrestaurangen på Klovsten. Lät som ett perfekt förslag. Undrar om vi kan ha önskemenyer varje helg?

 

När allt var slut så tog Basse och Poppie hand om "disken". Asken som innehållit de utsökta pannkoakorna diskades väldigt noga. Inga mikroskopiska smulor lämnades åt sitt öde inte.

Blev inte så mycket lek idag utan mest mingel medan alla människor gnällde om de isande vindarna som innehöll isbjörnar, pingviner och en och annan djupfryst huggorm.

 

Smörde för Tillyhusse så han bjöd också på gott godis.

Men så höll människorna på att frysa ihjäl eller nåt så alla skulle hem.

 

Titta här, klev ur bilen hemma på min gata och pälsen blev alldeles prickig av onödig snö.

Gick inte, käkade lite och matte försökte få upp värmen. Jag somnade.

Så skulle jag ut på en lika kall eftermiddagsrunda.

Då hände det.

 

Min bästa frysstädare ropade på mej. Jag fick minsann en STOR påse med alldeles utsökt kött. Perfekt början på dagen.

 

Fortsatte och hade tur Magiska fönstret öppnades ochjag fick godis.

Sånt som kallas för perfekt runda enligt mej.

Bara det att hemma så började matte packa om MITT kött i påsar. Vadå mindre portioner? Jag och Basse äter precis hur mycket vi vill. Dessutom har hon gömt det i frysen. Tror det är läge att ringa hundombudsmannen.

I morgon är det vanlig Bassedag, får se vad vi hittar på då.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards