wilmablogghund

Trevligt mingel med många kompisar

Av Wilma Border collie - 2024-04-20 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt.

Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna med mej, det beror på mattes bildmanipulering.


 

Så äntligen på plats och nykomligen från förra veckan kom samtidigt. Då var hon ganska feg, men det hade gått över tills idag. Försökte få igång Basse att leka. Bara det ett stort framsteg.

  

Kom många kompisar, mycket trevligt, vi berättade för Siggehusse att ingen av oss hade fått nånting som kunde liknas vid frukost.

Hade tur för han hade utsökt godis med sej.

 

Så hände det Inezmatte som kör Pannkakstaxin kom och hon hade minsann pannkakor med sej. Perfekt att hon inte var fånge på Sjuka huset igen.

 

Idag var det hussen till förra veckans nya kompis som fick äran att var pannkaksutdelare. Dagens populäraste människa. Som vanligt utsökta pannkakor som räckte till oss alla. Matte tror att vi var ungefär tretton hundar idag.

 

Mycket mingel och trevliga hundsamtal blandat med en massa lek. Här är det Åskar och Buster som snackar.

 

Bakom bordet befinner sej Basse som begått dödssynden sno MIN gris!!

 

Självklart så snodde jag tillbaka den. Ganska enkelt att lura Basse så jag kommer åt mina tillhörigheter.

 

Hur är det Sigge? Behöver du hjälp? Visade sej att han hade tappat sin boll i däcket och behövde hjälp att få upp den.

Hans husse tog upp och kastade, Sigge släppte den i däcket igen, perfekt sätt att aktivera människor.

 

Minglade runt och snackade mera, mycket att avhandla när vi inte setts på en vecka enligt människornas tideräkning, enligt oss flera månader sedan.

 

Ibland uppstår det kärlek. Lille Buster som just nu är hundträffens minste deltagare blev så kär i Poppie som är den största.

 

Äsch! Så ska alla åka hem igen, som vanligt gick tiden alldeles för fort som den gör när man har roligt.

Hemma så somnade jag gott. Matte med sina återkommande hörselhallucinationer påstod att jag snarkade, vilket jag självklart inte gjorde.


 


Eftermiddagsrunda. Du magiska fönster kan du öppna dej? Hände ingenting och enligt matte var det ingen hemma.

Elände jag som var godissugen.

 

Följde med amtte och tittade på en massa tavlor som en människa målat. Jag tittade inte på tavlor, jag umgicks med människor och fick lite gott också.

Nu ska jag ladda inför morgondagen med kompisar igen.


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards